Godkänn vår hantering av cookies och integritetspolicy genom att surfa vidare. Läs mer

Köpvillkor

Leverans- och fraktvillkor

Leveranstid
Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Finns varorna inte i lager, kan leveranstiden bli något längre. Vid eventuell försening har du rätt att häva ditt köp utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Vid tryckfel, tekniska problem eller dylikt förbehåller vi oss rätten att annullera inkomna beställningar. Du kommer då att kontaktas. Detta gäller även i de fall som vi får in massbeställningar på produkter från företag/enskild person eller som är märkta med begränsat antal eller exempelvis endast 1 styck per kund. I de fall som produktinformationen inte stämmer och vi ej har hunnit uppmärksamma detta, har du som kund rätt att häva ditt köp. Eftersom produktinformationen kommer från leverantörer i huvudsak avsäger vi oss ansvaret för denna.

Vid mottagande av din order är det viktigt att du säkerställer att du har fått rätt produkt. Om du olyckligtvis skulle ha fått fel produkt vänligen kontakta vår kundtjänst, 070-667 09 94.

OBS! För outlösta paket debiteras 395 kr. Det innebär att beställd vara måste hämtas ut innan den kan returneras till oss i de fall du ångrar din beställning. Detta gäller förstås endast när varan lämnat oss.

Betalningsvillkor

När du har lagt din beställning på www.hogakustensurf.se får du ett ordernummer. Vi bipackar kvitto i leveransen. Tänk på att spara alla kvitton liknande för eventuella returer, reklamationer eller byten. För att handla på www.hogakustensurf.se måste du vara över 18 år.

Betalningsalternativ
På www.hogakustensurf.se kan du för närvarande välja mellan följande betalningssätt:
1) Bank/Kreditkort, 2) Postförskott

1) Bank/Kreditkort
Bank och kreditkortsbetalningar hanteras av Payson som är en säker och utbredd betaltjänst.

2) Postförskott
Postförskott innebär att du betalar vid leverans (hempaket) eller vid uthämtande av varor (postpaket). Om du har valt att betala mot postförskott och varan skickas direkt till din hemadress ska du betala postförskottsbeloppet direkt till speditören. Betalning sker då kontant eller med postväxel. Belopp över 10 000 kronor som levereras med hempaket kan endast betalas med postväxel utställd till Posten Logistik AB. Hämtar du ut varorna på Posten kan du välja Postkontorets betalsätt. Vi tar ut en avgift för postförskott, för närvarande 89 kronor.

OBS! Tyvärr kan vi inte erbjuda postförskott på belopp över 15 000 kronor. Vi rekommenderar istället betal- och kreditkort.

Moms
Priserna på www.hogakustensurf.se beräknas med moms på 25%.

Fraktvillkor

Fraktavgift
Information om fraktpriset får du när du gör din beställning.

Fraktskada
Det är viktigt att du säkerställer att varan är oskadad när du får den. Om du upptäcker skada på kartongen eller produkten när du hämtar ut eller tar emot den, be ombudet göra en notering om skadan eller säg att du inte vill ta emot paketet pga. skadan.

Kontrollera innehållet direkt när du kommer hem. Fraktskadat gods skall anmälas till oss inom skälig tid efter det att du tagit emot varan, så du bör kontakta vår kundtjänst på 070-667 09 94 så fort du märker att godset är skadat. Det är viktigt att du behåller allt emballage. Vid skada kommer vi att skicka ut en ny vara till dig. Posten kommer sedan att ta kontakt med dig för att bestämma tid för hämtning av skadat gods. Detta tar i normala fall upp till 10 arbetsdagar.

Öppet köp och Ångerrätt
7 dagars öppet köp
På www.hogakustensurf.se har du 7 dagars öppet köp. Är du inte nöjd, kom in med oskadad och oanvänd vara i oskadad originalförpackning samt originalkvittot, så får du pengarna tillbaka. Se undantag för öppet köp nedan.

Från att vi har mottagit din retur får du dina pengar inom 30 dagar. Om du har betalat med kort, sätts pengarna in på ditt konto. Har du betalat med postförskott kan pengarna antingen sättas in på ditt bankkonto eller så kan en utbetalningsavi skickas till dig. Observera dock att ersättning för frakt-, administrations- och returkostnader ej utgår.

OBS! För outlösta paket debiteras 395 kronor.

Undantag från öppet köp
Varor i brutna förpackningar.
Öppet köp gäller inte våra företagskunder utan här gäller köplagens villkor. 

Regler vid retur gällande öppet köp
Följande måste uppfyllas vid åberopade av öppet köp:
- Kvittot ska bifogas med returen.
- Produkten skall ej vara använd eller trasig.
- Produkten skall returneras i dess produktkartong samt med dess inneremballage.
- Förpackningen får ej vara bruten.


Så här går du tillväga vid en retur när du handlat hos oss:
1. För att returnera produkten krävs originalkvitto, den oskadda och oanvända varan i oskadd originalförpackning med allt innehåll.
2. Skriv ut en retursedel. Denna skall bifogas med varan och originalkvitto.
3. Produkten skickas tillbaka per post. Returadressen står på fraktsedeln och kvittot.
4. Emballera varan väl, då du är ansvarig för att varan är i oförändrat samt oskadat skick när den når oss. Vid eventuell fraktskada kontaktar vi dig så att du kan göra en reklamation till Posten.
6. Spara inlämningskvittot från posten. Om varan inte skulle komma fram till oss måste du ha detta för att kunna reklamera till Posten.
7. Väljer du att skicka din vara icke rekommenderat ansvarar du för varan tills den mottagits av oss.

Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer www.surfskjulet.se deras rekommendation i ärendet.

Avbokning
Avboka/ändra i din beställning Det går bra att avboka eller ändra en order fram tills dess att ordern är skickad. Kontakta vår kundtjänst på 070-667 09 94 så hjälper de dig.